Interneto puslapio peržiūrų skaičius

Stažuotė

 stažuotei pasibaigus
o smagiausia - žmogiškasis faktorius :) Aušra - puikus žmogus. Daug iš jos pasimokiau. Smagu, kai šiandien, besiruošdama vaišinti savo gimtadienio proga drauges, patiekalus gaminu pagal jos patarimus, jos receptus. Su Jolanta ėjom į parduotuvę ir pirkom sėlenas, grikius, čiobrelius. Su jais ruošėm žvėrienos kepsnius. Spintelėje išžvejojau kažkada dar Agnytės pirktus ir niekam nenaudotus kukurūzų miltus, mažo Augusto nesuvalgytas kukurūzų kruopas ir kepiau obuolių pyragą.

pirmadienį mūsų kompiuteristė Astutė į mokyklos tinklalapį įdės ataskaitą apie šią stažuotę. Jei įdomu apsilankykite  čia pas mus Jūžintuose :)

penktoji diena
dar viena finišo tiesioji :) Šį kartą į pabaigą... dvi stebimos pamokos... paskutiniai klausimai apie testų skaitymą... nespėtų atlikti darbų pabaigimas
smagu, kad mūsų mokytojos labai stengėsi... mokytoja Rita su savo ketvirtokais pamokai paruošė tokį kūrybinį darbą

 antrokai ir mokytoja Jolanta buvo pasiruošę "Pelėdžiuko sapno" skaitymui vaidmenimis
pamokos pavyko šauniai. Buvo, ko iš jų pasimokyti.
Be abejo, pabaigėme ir visus IKT darbus. Stažuotoja Aušra sukūrė puikų pristatymą apie buvimą mūsų mokykloje. Aš jau kurpiau "planą chuliganą", kaip Aušrelės n.d. panaudosiu savo mokytojams pasakodama apie šią stažuotę. Ir koks baisus nusivylimas buvo grįžus namo ir pamačius, kad tie sudėtingieji hipersaitai (nors viskas buvo sukrauta ir perkelta tvarkingai aplanke į mano kompą) UŽSISPYRĖ!!!!! Tokiai šauniai kompiuteristei, kaip aš dar ilgokai reikėjo pagalvot, kas čia atsitiko ir truputį pasikrapštyt, kad viską atstatyt į savo vietas :)

ketvirtoji diena
štai aš jau mokykloje ir skubu įkelti nors porą ntr iš vakar dienos pirmokų pamokos apie "Aa" raides



pagalvojau įkelti smulkią mūsų dienotvarkę, kad galėtumėm aiškiau įsivaizduot, kiek ir kokių veiklų mes su stažuotoja per šią bendradarbiavimo savaitę atlikome
 šiandien stebėtose pamokoje trečiokai laumiuko lopšinei pritaikė melodiją, tuo ypatingai susikoncentruodami skaitymo mokymuisi. Juk gana nelengva skaityti naują tekstą ir dar bandyti suderinti melodiją :)

trečioji diena
daug nuveikėm :)  net laiko neturim kada kavos išgert :) dirbam išsijuosę :) šiandien iki mokytojų kambario nei kartelio nenuėjom :) tik jau pasidarė gaila mano trečiokų. Jie priglaudžiami po kitų mokytojų sparneliais, bet sukę apsukę ratus vėl stovi mūsų klasėje. Bet mes su Aušrele tiek įsijautę dirbam, kad net ne visada pastebim, kad vaikai jau laukia nors menkučio, bet mūsų dėmesio :)
nenorėjau iš pat pradžių šios dienos aprašymo parašyti to, kas visą dieną mane šiandien lydėjo, bet db jau teks prisipažinti - ko tik ieškojau kompiutery to ilgiausiai nerasdavau, pasimetus tarp savo aplankų, USB raktų ir t.t. Toks pasimetimas lydėjo iki pat namų. Grįžus susiruošiau įkelti čia vakar dienos ntr... o jos likę m-kloj. Va tau, boba, ir devintinės... Nuotraukėlių teks palūkėt:)
Šiandien su Aušrele kūrėm pateiktis  panaudodamos (jei taip galima išsireikšt hipersaitus)... Tokias pateiktis esu kūrusi jau daug kartų, bet vis dirbdavau iš lėto, pagalvodama, o šiandien tikrai pajutau tą tiesą, kad mokydamas kitą, pats įtvirtini savo mokėjimą iki kaulų smegenų. Tiesa, ir vakar, kai kūrėm Excel'iu, patyriau azartą, nes puikiai įtvirtinau taip neseniai pramoktų formulių kūrimą. 

įkeliu dar pora l.k. pamokose naudotų priemonių



antroji stažuotės diena
ypatingai darbinga...
viskas tuo ir pasakyta. Virė diskusijos, kūrėm priemones. Ypač mus "užkabino" Excel'is.  O tada jau mes "užkabinom" šauniąją mūsų informatikę Astutę. Jos išvada - tik pradinukės taip gali prigalvot, rezultatas - formulės (vartai) daugybei testų. Deja, jų čia patalpint neįmanoma (o gal aš tik nesugebu)
šiandien aš jau buvau daug labiau atsipalaidavus. Mano vidinis "cerberis" leido prisiminti, kad  mes su viešnia Aušrele esam žmonės. Porai pertraukų griežtai uždraudėm sau kalbėti apie darbą, nes kitaip tikriausiai niekaip neužsičiauptumėm. Šiandien Aušrelė mūsų mokytojų kambaryje pamatė, kokie puikūs paprasti žmonės čia dirba. Susižavėjo mokykla, kurioje yra vyrų (ji dirba pradinėje, kurioje nei vieno mokytojo vyro)...
stažuotojai patiko ir mūsų lentelės - grybai,
ant kurių mokiniai visų pamokų metu gali operatyviai parašyti atsakymus į užduotį


mano mokiniai taip grupelėmis
(bet dažniau poromis) skaito naują tekstą koridoriuje pamokos metu. Tuo siekiu, kad vienu metu gali skaityti pusė klasės garsiai, kita pusė įsipareigojusi atidžiai sekti, padėti draugui pastebėti klaidas. Šioje nuotraukoje matyti, kad skaito trise, nes praktikuojasi dialogo skaityme


 o gal bus kam įdomi tokia pamokos pradžiai skirta priemonė
Tokią kodų lentelę pakabinu lentoje, užrašau reikiamą kodą ir vaikai "iššifruoja" pamokos temą. Ją ir šiandien panaudojau. Užkoduotas žodis buvo "Dialogas"


 pirmoji stažuotės diena
valio! Sulaukiau paprastos, protingos, labai geranoriškos ir daug patyrusios stažuotėse po Europą viešnios. Nuo mūsų pokalbių, minčių gausybės, man kartais atrodė, ir oras įkaisdavo. Tiek daug aptarėm jau pirmą bendravimo valandą. Po to stažuotoja stebėjo pora lietuvių kalbos pamokų mano klasėje. Aptarėm viską kas mums jose patiko ir ką reikėtų daryti kitaip.Svarbiausia pamačiau, kad jai įdomios visos mano pateikiamos priemonės. Taigi be jokio reikalo stresavau paskutines savaites.
  Čia viena trumpa ištrauka, kaip vienuoliktokai pamokoje trečiokams inscenizuoja ištrauką iš "Snieguolės ir..."

  

 jau paskutinis vakaras prieš, manau, turiningą ir įdomią savaitę
Susidėstau paskutinius akcentus pirmajai dienai. Stažuotės pavadinimas "Skaitymo mokymo metodika", todėl visi darbai, pokalbiai, pamokos tam ir skirti. Džiaugiuosi, kad daug metų dirbdama mokykloje nepatingėdavau susitvarkyti savo kurtų priemonių, padarytų mokinių darbų, paruoštų seminarų, todėl priimdama viešnią teturiu tik nubraukt dulkes nuo segtuvų ir, kaip sakoma, į trasą. 
Pirmąją dieną kalbėsimės apie mokytojo- pamokos vadovo vaidmenį. Kaip mokytojas  organizuoja mokinių veiklą, parenka optimaliausias užduotis, metodus ir priemones siekdamas pamokos uždavinių. Remsiuosi mintimis iš seminarų, kuriuos vedė puikus mokslinis bendradarbis turintis 30 metų pedagoginę skaitymo mokymo konsultanto praktiką iš Danijos Jorgenas Chr. Nielsenas.

  

Viena iš svarbiausių pirmos dienos minčių ir veiklų - "Mokytojo veiklos skaitymo pamokoje stebėjimo lapas". Jo naudojimo pagrįstumas, reikalingumas pačiam mokytojui. Čia pateikiu šį lapą tik truputį pakoreguotą pagal save. Stažuotoja, stebėdama l.k . pamokas pildys šį lapą. Po to abi aptarsime ar pakankamai aš pamokoje naudojau veiklų, priemonių. Ar pagrįstai pasirinkau mokymo metodus. Manau, man pačiai bus įdomu, ką ir kaip mokytoja vertins mano vestoje pamokoje.


Tai tiek šiandienos minčių, nes mano mažius jau liepia mest kamuolį. (negalėsiu nei klaidų patikrint - tai neteiskit...)

artėja rugsėjo 19-oji...
šiandien prabudau su dideliu nerimu širdy ir, man tai visai nebūdinga, kaip kulka išlėkiau iš lovos. Taip suveikė mintis, kad jau prasidėjo tiesioji į kitą ypač atsakingą veiklą - stažuotę. Kol ruošiausi mokslo metų pradžiai, kol neišaušo vienas kitas rugsėjo rytas, tol ta stažuotė atrodė kaip tolimas miražas. Ypač toli visa buvo, kai ankstyvą pavasarį rašiau programą, skirsčiau veiklas...
O  dabar atrodę labai tolimi planai įgauna kitus, konkretesnius kontūrus ir tai mane jau verčia nerimauti. Ar atvykusiam mokytojui bus įdomu, naudinga tai, ką aš jam pasiruošus parodyt? Ar nepamiršiu, ko nors svarbaus? Kaip seksis bendrauti?
Bet nerimauk nerimavus - įkritus į barščius, sausa nekelsi... Reiks ruoštis
Kaip mums seksis, stengsiuosi čia parašyti. Atrodo, kai parašau čia, mano darbai tampa nors truputėlį svaresni ir naudingesni. Ypač svarbu toks savęs palaikymas, kai išgirsti, jog jau pačią pirmą mokslų dieną pedagoginio pirmakursių paskaitoje yra pasakoma, kad šiandienos mokytojai (aišku Lietuvoje) yra nekompetentingi dirbt mokykloje...

Komentarų nėra: